more from
AMS Records

Nebulosa

by Nathan

/
  • Streaming + Download

    Includes unlimited streaming via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.
    Purchasable with gift card

      €8 EUR  or more

     

1.
2.
Diluvio 04:29
3.
Nebulosa 06:13
4.
Resto qui 07:31
5.
Nel profondo 01:19
6.
7.
8.
9.
L'attesa 06:02
10.
Il fiume sa 09:02
11.
12.
Quando volo 04:06

about

Nathan were born as a tribute band of Genesis, Pink Floyd and Supertramp, but with “Nebulosa” they have evolved into a creature that’s finally able to create completely original songs: in a nutshell, this is a real turning point in their musical career, as well as a bold step into the future.

Today Nathan is therefore a progressive rock group whose core consists of three very experienced musicians - Piergiorgio Abba (keyboards), Bruno Lugaro (bass and vocals) and Fabio Sanfilippo (drums) - with the longtime collaboration of the trustworthy Marco Milano (piano), Monica Giovannini (backing vocals) and Mauro Brunzu (guitar). Fundamental has then been the contribute of young and talented guitarist Daniele Ferro, who has given a ‘harder’ feel to the compositions written by Abba, Lugaro and Milano, and made sure that the work on “Nebulosa” could be completed. All lyrics have been written by Lugaro, while Abba is the ‘conductor’, the responsible for a great arrangement, pre-production and sheet-music work.

This record, sung in Italian, as in the best prog-rock traditions, is a concept that tells about a population’s migration in search of water, in a world that has run out of aquatic resources; In this imaginary universe, “Nebulosa” is a sort of comet that shows the way to the protagonists of the story. Fasten your seatbelts!

* * *

I Nathan nascono come tribute band di Genesis, Pink Floyd e Supertramp, ma con “Nebulosa” si evolvono in una formazione finalmente in grado di dar vita a brani completamente originali: in poche parole, questo è un vero e proprio punto di svolta nella loro carriera musicale, nonché un passo coraggioso verso il futuro.

Oggi i Nathan sono perciò un gruppo di rock progressivo il cui nucleo è composto da tre musicisti con una vasta esperienza alle spalle: Piergiorgio Abba (tastiere), Bruno Lugaro (voce e basso) e Fabio Sanfilippo (batteria). Collaborano con loro ormai da anni i fidatissimi Marco Milano (pianoforte), Monica Giovannini (cori) e Mauro Brunzu (chitarra). Fondamentale è poi l’apporto del giovane e talentuoso chitarrista Daniele Ferro, che ha dato un’impronta più ‘dura’ alle composizioni scritte da Abba, Lugaro e Milano, e ha permesso che i lavori potessero essere ultimati. Le liriche sono tutte di Lugaro, mentre Abba è il ‘direttore d’orchestra’, l’uomo al quale si deve il grande lavoro di arrangiamento e pre-produzione, e la stesura degli spartiti.

Il disco, nella migliore delle tradizioni prog-rock, è un concept cantato in italiano che narra la migrazione di un popolo alla ricerca dell’acqua in un mondo che ha esaurito le risorse idriche; in questo universo immaginario, “Nebulosa” è una sorta di cometa che indica la strada ai viaggiatori protagonisti della storia. Allacciate le cinture!

credits

released April 1, 2016

license

all rights reserved

tags

about

Nathan Savona, Italy

contact / help

Contact Nathan

Streaming and
Download help

Report this album or account

If you like Nathan, you may also like: